Zabilješka o provedbi projekta

AKADEMSKO UDRUŽENJE ZA GLAZBU I KREATIVNE TERAPIJE, neprofitna udruga mladih akademika za promicanje glazbene umjetnosti, stvaralaštva i kulture, te pružanja usluga muzikoterapije – je početkom studenoga 2023. godine provela radionice i treninge sa učenicima od 5. do 8. razreda Osnovne škole Kamen-Šine u Splitu, u sklopu projekta: MUZIKOTERAPIJA – KORISTAN ALAT ZA KRIZNE SITUACIJE- podrška djeci u zdravom odrastanju. Projekt je sastavni dio šireg nacionalnog programa Izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja djece, sufinanciranog od Grada Splita.

Svrha ovog projekta je bila da se treninzima poduče učenici kako da uoče opasnosti u kriznim situacijama, kao što su ratovi, katastrofe, ulični nemiri, nasilje … kako da se s time nose, ublaže posljedice i budu solidarni sa drugima u takvim situacijama.

Primijenjene su metode i modeli muzikoterapije, i to

– Autosugestija, namjeran ili nenamjeran proces samouvjeravanja s pomoću kojega pojedinac mijenja svoje poglede, uvjerenja ili obrasce ponašanja, u skladu sa svojim željama, interesima, brigama ili strahovima..

Orff terapijski – pedagoški model MT koji ima naglasak na ritam za jačanje:

komunikacijskih (verbalnih i neverbalnih) vještina, inicijacije, kognitivnih vještina, socijalno-emocionalnih vještina i prilagodbe

Muzički trening kontrole pažnje

Primjena strukturiranih aktivnih ili receptivnih muzičkih vježbi, u kojima glazbeni elementi daju različite odgovore, sa svrhom uspostavljanja i održavanja različite vrste pažnje kod klijenta.

Trening auditivne percepcije

Korištenjem vježbi radi identificiranja različitih komponenti zvuka, razvijanja akustične perceptivne točnosti, prepoznavanjem razlika i sličnosti glazbenih zvukova (boja i visina tona, dinamika, ritam, instrument), te integracije različitih senzornih načina (modaliteta).

• Putem reprodukcije vokalno-instrumentalne glazbe koje zvučno, ritmički i tekstualno asociraju na zvukove sirene kojima se označava očekivanje opasnosti, trajanje i prestanak – učenike se treniralo kako identificirati opasnosti, uočiti i prepoznati opasnosti, kako se suočiti sa njima i izbjeći ih.

• Muzikoterapeut je postavio kratkoročne ciljeve: kako ojačati njihovo stanje samopouzdanja, vještinu samopomoći, orijentacije, pažnje i koncentracije.

• Na kraju radionica provedena je evaluacija i vrednovanje putem anketnih listića, a iz odgovora učenika se može zaključiti da im je ovaj tip prezentacije i treninga bio zanimljiv, poučan i da do sada nisu imali sličnih iskustava, te pokazali interes da ponovno sudjeluju u budućim projektima muzikoterapijskih radionica.

• Radionice, vrednovanje, dokumentiranje i postupci provedeni su u skladu sa Protokolima Muzikoterapije i uz privolu roditelja/staratelja učenika.

Ovim putem se zahvaljujem ravnatelju škole te stručnom osoblju i nastavnicima koji su pomogli realizirati ovaj projekt i organizirati učenike da sudjeluju u provedbi.

Davor Lončar, mag mus, spec. muzikoterapije

Pročitajte još

MEĐUŽUPANIJSKA SMOTRA BIOSIGURNOSTI I BIOZAŠTITE

MEĐUŽUPANIJSKA SMOTRA BIOSIGURNOSTI I BIOZAŠTITE

Učenici naše škole i ove su se školske godine uključili u izvannastavnu aktivnost Biosigurnost i biozaštita. Jedan od ciljeva aktivnosti  provođenje je znanstveno – istraživačkog rada. Tema ovogodišnjeg istraživačkog rada je „Prevencija zaraznih bolesti u školama“....

Dramci u čaroliji mreže Lidrana

Dramci u čaroliji mreže Lidrana

13. veljače je bio dan za pamćenje, prvi nastup na pravim kazališnim daskama. Svi smo uživali, umreženi uživo kroz izvedbe darovitih Lidranovaca gradskih osnovnih škola. Boje naše škole branili su petaši scensko-glazbenom igrom Turbo-radost i monologom Jutru pruži...

Sistematski pregledi za upis u prvi razred 2025./2026.

Sistematski pregledi za upis u prvi razred 2025./2026.

Poštovani roditelji, skrbnici školskih obveznika, i ove godine prijava za sistematske preglede (kod školskog liječnika) za upis u prvi razred ide putem aplikacije Terminko. U prilogu se nalaze detalji za pregled, a ispod je poveznica na aplikaciju. Prilog o detaljima...

Skip to content