Zabilješka o provedbi projekta
AKADEMSKO UDRUŽENJE ZA GLAZBU I KREATIVNE TERAPIJE, neprofitna udruga mladih akademika za promicanje glazbene umjetnosti, stvaralaštva i kulture, te pružanja usluga muzikoterapije - je početkom studenoga 2023. godine provela radionice i treninge sa učenicima od 5. do 8. razreda Osnovne škole Kamen-Šine u Splitu, u sklopu projekta: MUZIKOTERAPIJA – KORISTAN ALAT ZA KRIZNE SITUACIJE- podrška djeci u zdravom odrastanju. Projekt je sastavni dio šireg nacionalnog programa Izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja djece, sufinanciranog od Grada Splita.
Svrha ovog projekta je bila da se treninzima poduče učenici kako da uoče opasnosti u kriznim situacijama, kao što su ratovi, katastrofe, ulični nemiri, nasilje … kako da se s time nose, ublaže posljedice i budu solidarni sa drugima u takvim situacijama.
Više pročitajte pod OPŠIRNIJE.
Primijenjene su metode i modeli muzikoterapije, i to
- Autosugestija, namjeran ili nenamjeran proces samouvjeravanja s pomoću kojega pojedinac mijenja svoje poglede, uvjerenja ili obrasce ponašanja, u skladu sa svojim željama, interesima, brigama ili strahovima..
-Orff terapijski – pedagoški model MT koji ima naglasak na ritam za jačanje:
komunikacijskih (verbalnih i neverbalnih) vještina, inicijacije, kognitivnih vještina, socijalno-emocionalnih vještina i prilagodbe
-Muzički trening kontrole pažnje
Primjena strukturiranih aktivnih ili receptivnih muzičkih vježbi, u kojima glazbeni elementi daju različite odgovore, sa svrhom uspostavljanja i održavanja različite vrste pažnje kod klijenta.
-Trening auditivne percepcije
Korištenjem vježbi radi identificiranja različitih komponenti zvuka, razvijanja akustične perceptivne točnosti, prepoznavanjem razlika i sličnosti glazbenih zvukova (boja i visina tona, dinamika, ritam, instrument), te integracije različitih senzornih načina (modaliteta).
• Putem reprodukcije vokalno-instrumentalne glazbe koje zvučno, ritmički i tekstualno asociraju na zvukove sirene kojima se označava očekivanje opasnosti, trajanje i prestanak – učenike se treniralo kako identificirati opasnosti, uočiti i prepoznati opasnosti, kako se suočiti sa njima i izbjeći ih.
• Muzikoterapeut je postavio kratkoročne ciljeve: kako ojačati njihovo stanje samopouzdanja, vještinu samopomoći, orijentacije, pažnje i koncentracije.
• Na kraju radionica provedena je evaluacija i vrednovanje putem anketnih listića, a iz odgovora učenika se može zaključiti da im je ovaj tip prezentacije i treninga bio zanimljiv, poučan i da do sada nisu imali sličnih iskustava, te pokazali interes da ponovno sudjeluju u budućim projektima muzikoterapijskih radionica.
• Radionice, vrednovanje, dokumentiranje i postupci provedeni su u skladu sa Protokolima Muzikoterapije i uz privolu roditelja/staratelja učenika.
Ovim putem se zahvaljujem ravnatelju škole te stručnom osoblju i nastavnicima koji su pomogli realizirati ovaj projekt i organizirati učenike da sudjeluju u provedbi.
Davor Lončar, mag mus, spec. muzikoterapije
lektira |
Učimo |
Časopisi |
• Bug |
• Drvo znanja |
• National Geographic ... |
• Vidi |
• Prvi izbor |
• Moj planet |
NJEMAČKI JEZIK |
Stranice za nastavnike |
GRAD SPLIT- PRIJATEL... |